onsdag 1 december 2010

Paniiik

I förrgår kväll satt jag och frös på Göteborgs tågstation och väntade på ett försenat tåg (SJ!!!)efter en låång dag på universitetet.

Jag fick då ett samtal från Film i Värmland. De hade fått mitt namn via länslöjdskonsulenten här i värmland då de hade gjort en förfrågan om slöjdare.
Nu på söndag skall det vara en filmfestival i min by Forshaga och de ville ha konstnärlig/hantverksverksamhet gärna med egen försäljning i anslutning till denna för att bredda perspektivet på kultur.

Jättekul!
Det var ett tag sen jag var ute på sådant nu så javisst sa jag, med sambon i Marocko (hrmpf fast han jobbar iofs) och ungarna hos sin mamma, har jag ju inget hemma i allafall. Jag övertalade (inte alls egentligen) min kollega träslöjdsläraren att hänga på - så nu skal VI slöjda på söndag, till skillnad från jobbet när man bara servar ungar att slöjda :D Kul!

Varför paniiik då?
Jag har ju knappt några grejjer att sälja ju :( därför så har jag get mig faskiken på att göra färdigt mina sebnaste nålbundna vantar samt virka ett par vantar till i morgon - kanske hinner med ett par till innan söndag:S phu.

Nä, jag har inte tid att sitta och skriva - här skall slöjdas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar