fredag 5 november 2010

I bröllopstankar



Min syster skall gifta sig och jag har erbjudit mig att sticka en Shouldrette så att hon inte skall frysa i sin axellösa klänning mitt i december -UTE.

Sagt och gjort jag fixade garn, fick det godkänt av sagda syster och trasslade igång med detta projekt. Jag kan säga att det inte alls är bra att tappa bort sig i mönstret för då hittade inte jag rätt utan fick repa upp 10 cm 2 gånger = morrrr

Nu, efter 25 cm inser jag att denna kommer att se lortig ut mot brudklänningen, inte alls bra med den naturvita ullen till benvit satin :S

Så nu lägger jag denna Shouldrette till UFO-listan och försöker hitta på något annat till syster.

...sanden rinner i timglaset...

1 kommentar:

  1. Jag tycker det ser jättefint ut. Inte alls smutsigt! Det är ju olika material och jag tycker det är fint när det är lite olika. Men det är ju bruden som ska bli nöjd och stickerskan förståss! Lycka till med fortsättningen :-)

    SvaraRadera