tisdag 7 december 2010

Marocko

Neej helt fel jag varken är eller har nyligen varit i Marocko. Jaha säger ni, varför just den överskriften då? Jo det skall jag berätta om, min sambo tillika älskling har hakat på Karavanen - en ideell hjälporganisation som åker ner till olika ställen i Marocko med kontainers fyllda med saker som de behöver på till exempel barnhem, sjukhus, skolor, fattiga och handikappade i allmänhet. Plutten skall vara borta en vecka och hjälpa till att lasta, lasta av samt bygga upp fullt fungerade lekparksställningar som bortskämda Sverige har ratat av olika anledningar.

www.karavanen.org

ja,så tillbaka till min blogg och vad detta har att göra med mina hantverk...
KAMERAN är med till Marocko,så jag kan inte fota allt jag har gjort...
-En varsin kofta till fotbollslaget
-4 överkast
-Tomtekostymer till alla Nordens tomtar
-Stickat ett överdrag till bilen
.... eeeh jag hoppas inte att ni tror mig :S - var bara tvungen.
Men, det jag verkligen HAR gjort är ett par nålbundna vantar som skulle bli mansstorlek - men efter tovning blev barnvariant :S sen för att trösta mig själv sydde jag på röda läderhjärtan på dem vilken blev jättesött.Jag har även virkat 2 par vantar i egen modell, varav det ena paret är helsvarta (praktiskt) och det andra petroliumblå med svarta tummar och fingertoppar.
Jag var nämligen på en mini hantversmässai söndags och var tvungen att fylla på lagret lite.
Ska lägga ut bilden när älsklingen kommit hem igen.

Sticka lugnt;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar