måndag 18 oktober 2010

UFO:lista

Jag har tittat lite på vilka UFO:S jag har liggande…
Dessa projekt kommer jag på utan att titta i mitt syrum

Norsktröja En gång för många år sedan började jag sticka en norsktröja i rosa och lila, phu hur mycket mönster det finns på dem! Men eftersom jag aldrig kan göra saker riktigt efter reglerna så provstickade jag inte ngn lapp för att kolla om garnet passade mönstret och så. Resultatet är att tröjan passar å ett barn… Jag har kämpat mig nästan upp till halva armhålorna på själva tröjan, men sedan har den bara legat där. Jag har haft små funderingar på att göra en kudde eller väska av den, men det verkar synd det med så den bara ligger…

Nålbundna vantar Påbörjade för några månader sedan, tänkt som ett litet arbeta att ha med på resor och så (supertråkigt!! Varför valde jag den trista färgen? Joo snålis ville göra av med lite av det garnet)

Påtbräda Påbörjat på jobbet, tänkt att bli inspiration för eleverna, men såååå booring! Det som var tänkt att bli en halsduk har inte tagit sig mer än 10 cm, så den ligger i ett hörn och skräpar

Mormorsrutor Mitt senaste projekt. Jag fyndade en rödspräcklig kappa på loppis och behöver ha en shal/halsduk till den som matchar. Jag har knåpat till 7 mormorsrutor hittills (började för en vecka sedan) så det verkar lovande! Projektet är även tänkt som ett inspirationsobjekt för mina elever, då jag fast och fullt tror på att det är lättare att ge inspiration om man själv använder det man försöker ”sälja

Tröja i lin Eehh påbörjad under min skoltid då jag läste till lärare, garn köptes i Umeå kommer jag ihåg. Halvfärdig ligger den någonstans i pannrummet (mitt arbetsrum). Jag gillade inte materialet – att sticka i menar jag, linne är underbart i kläder.


Mini Mochi shal
Påbörjad för inte så längesedan, halvfärdig och lovande tisdagsjobb (stickcafé på facebook).


En hel låda med kläder
som väntar på förvandling Massor av plagg som har fel modell, skall sys in här, ut där, kanske bara ngt som skall lagas, tyget är fint men plagget för litet osv.

Massor av tyg och garner med planer dock ej på började OOh inspirationsmaterial, tyg och garner som köps in och bara ligger där och ser så frestande ut, men orken tryter.

Utklippta mönsterdelar och tygdelar När orken räckte så långt till att klippa ut mönster och även delar i tyg, som sedan stannat i utvecklingen med någon enstaka söm utförd – eller inte.

Påbörjad gammeldags nattskjorta i flanell Halvfärdig, borde färdigställas snart med tanke på att det är 15 grader i sovrummet – brrr. Jag ska lägga ned lite energi i den frågan tror jag.

Jag skall ta mig en titt i syrummet så återkommer jag garanterat med mer UFO:s
Det ÄR ju så spännande att påbörja saker, men att avsluta dem sen… NÄ nu pratar vi om ngt annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar