onsdag 27 oktober 2010

Titta...



Min Mini Mochi är klar - jag är jättenöjd med den. Den påminner om ett löv sa en elev till mig idag, och joo det gör den.
Garnet köpte jag i Umeå under studietiden för en cirkus 5 år sedan och det har legat på hyllan och bara väntat på rätt projekt. Tyvärr så är garnet alldeles för tunt, annars kunde det ha blivit ett par sockor också, då det är en hel del garn kvar.... kanske får bli ett par handledsvärmare, men risken för att de kliar när det blir varmt är lite för stor. Hmmm vad skall jag göra med resten då tro? Ja ja garnet åker upp på hyllan igen i väntan på nästa perfekta projekt.

Tillbaka till min schal. Ändarna är lite böja så jag tyckte att de passade bra med en knapp där de möts - till knapphål har jag utnyttjat ett av hålen i spetsudden, förstärkt kanterna runt och sedan fick en elev välja ut en bra knapp åt mig. Men, tänker ni nu, det är ju 2 knappar på bilden... Joo jag har inte riktigt bestämt mig för om det skall vara en eller två knappar - den ena sitter fast men den andra är bara skådebröd än så länge.

Superfin om jag får säga det själv :D

5 kommentarer: