tisdag 5 oktober 2010

Mini Mochi

Jag har äntligen fått tid och lust att börja på Mini Mochi-shalen som jag velat göra så länge :) Ett grönmelerat 2-trådigt garn har länge väntat på samma projekt, och i går kväll började jag. ROLIGT!

Underbart med något varmt att svepa runt axlarna i höstrusket och blåsten. Kanske ni har samma problem som mig men nu måste jag ju ha en i varje färg, så att de matchar allt i garderoben!
Samma fenomen som med skor och väskor och roliga strumpor och sockar förstås = phuuu att vara kvinna kan vara arbetssamt.

I kvällens samvaro på Facebooks Stickcafé skall det stickas som bara den på schalen!



Bilden är EN variant av shalen från ravelry.com.
Adressen till sidan är här nedan (jag kan inte få den som länk :( )

http://www.ravelry.com/patterns/library/mini-mochi-shawlette

PS. jag skall få tummen ur... och ladda batterierna till kameran också så att det kan komma in bilder D.S

1 kommentar:

  1. Tekniktips! du kan lägga in länken under rutan där meddelandets rubrik finns. Det är enkelt, som allt när man kan det...

    SvaraRadera