lördag 24 juli 2010

Lördaggsnöje

Idag var vi på vikingatinet i Nysäter vilket var en trevlig utflykt med riddarspel, god mat, hantverk och teater.

Titta vad jag fick tag i:



En tekopp till av samma keramiker som jag köpte av förra året.

En uunderbar vass sax av gammal design och utseende som jag blev överlycklig att få tag på eftersom min tygsax har gått och gömt sig någonstans.

Ett linnetyg till ett par byxor som jag kan prova min sax på...

Två historiska romaner för en 20:a hittade jag på en loppis i närheten av vikingatingets område.

Inte illa för en lördagseftermiddag.



Som jag planerade så gjorde jag färdigt de grå nålbundna sockorna i gårkväll, de blev supermysiga att ha på sig. Jag är ju vansinnigt förtjust i raggsockar, ullsockar och annat som är mjukt och varmt på tassarna. Men, dessa skall ju läggas till mitt lilla lager de med, men SNART skall jag sticka mig ett par svarta sockar som jag har saknat ända sedan jag råkade få med mina mönsterstickade ullsockor i en 40tvätt...

1 kommentar: