fredag 23 juli 2010

Nålbundet

Tro det eller ej, jag har faktiskt varit lite kreativ under kamerans frånvaro. Kommer ni ihåg de nålbundna gröna ämnena som jag inte visste vad de skulle bli? Det blev ett par sockar.



Jag hade inget mönster att gå efter, utan experimenterade utifrån mina förkunskaper med vantar och annat - resultatet blev bra tycker jag. Min sambo vill lägga vantarna (he he) på sockorna, men de skall vara med på KAS hantverksmarknad i Augusti så det blir inget med det!

Utav bara farten snodde jag sedan ihop ett par brungrå sockar utav lovikkagarn - även det ett experiment, och resultatet av det blev en riktigt tjock socka som lämpar sig i vinterstövler eller som tofflor.



Jag är snart färdig med ett par tunnare grå sockor i samma modell. Fredagsmysfilmen är ypperlig att handarbeta till så jag hoppas att de är färdiga ikväll. Min tanke var att ha ett minilager att ha med på marknaden, men det tar sådan tid att färdigställa (med så mycket annat som kommer emellan). Jag hade velat ha 3 par sockar (check) tre par vantar (bara ett par klara), tre par torgvantar (ett par klara)samt tre mössor (också en klar) - någon som tror att jag hinner?

I morgon blir det Vikingating i Nysäter = roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar