tisdag 17 augusti 2010

Flitiga myran

Jag åkte upp till i mitt andra himmelrike på jorden, stugan från 1700-talet i skogstrakterna. Där hör man bara naturens egna ljud, någon enstaka bil samt kossorna som råmar vid mjölkningsdags från gården några kilometer bort.



Så fort jag kommer dit upp så händer det något svårbeskrivbart i min kropp. Något i mig ramlar ned i fotknölarna med ett "klonk" och jag blir lugn, harmonisk och lycklig. Kontrasten ger mig en indikation om hur jag egentligen mår till vardags, en konstant inre stress. Verkligen något för mig att fundera på!

Det har varit flitiga dagar för mig.

Först sydde jag ett nytt fodral till årets agenda, detta har jag gjort i många år. Denna gång blev det ett i svart vadmal, med broderier i några grundläggande broderitekniker - bra att visa elevern på tänkte jag. Kedjestygn, kråkspark och langettsöm var de jag använde mig av här.
Jag blev riktigt nöjd med resultatet!



En liten paus i skogen måste man ta sig när man bor så underbart.



På stuggolvet med en ljudbok i mobiltelefonen tillverkade jag 8 läderarmband. Lustigt hur det är med inspirationen, tiden flyger iväg och innan man vet ordet av så har hela dagen gått utan att man har märkt det. Detta hände med armbanden. Jag skulle bara testa att mäta till ett, vips så hade hela dagen gått och det hade blivit mörkt ute (okej jag var inte färdig med alla på en dag, men jag kom långt).
Det syns inte så bra på bilden, men det är mönster på alla armband.



Sist men inte minst så har jag nålbundit ett par vantar till.

1 kommentar:

  1. Fina vantar. Jag tycker nålbindning är jättekul när jag håller på, men jag får ändå aldrig riktigt kläm på det och får det inte riktigt att flyta. Så nu beundrar jag mest andra´s arbeten =)

    SvaraRadera