onsdag 26 januari 2011

Upphittad

Äntligen har vi hittat kameran i alla skåp, lådor och garderobsutrymmen hemma. Nu skall de saknade bilderna läggas upp här.






Jag har stickat, virkat och sytt sen sist. Virkat ännu ett par vantar - i karamellstuk denna gång, på bussen på väg till Göteborg i helgen.



En minischal i mohair kom till på väg hem senare - i panik inhandlat garn och stickor på STRIKK https://www.strikk.se i Göteborg - en underbar affär där jag inte alls skulle ha något emot att jobba. Att se fram emot en flera timmars tråkigt resande utan att ha något att göra för händerna är en mardröm att tänka på. Jag tänkte dock göra någon slags kant på den innan den är helt färdig.

Jag har även sytt en klänning i ett gammalt ärvt tyg, en modell som jag lånade från jobbet (slöjdsalen) i syfte att provsy detta. Mönstret var mycket konstigt konstruerat och det verkade fattas bröstkorg på det - så jag har improviserat med de små tygresterna som blev kvar tills jag fick fram ett bra resultat. Jag blev nöjd.

1 kommentar: