onsdag 25 augusti 2010

Skolstart

Nu har halva första riktiga skolveckan gått förbi. Schemat är jag än så länge nöjd med förutom fredagar då jag har en enda lektion - på eftermiddagen :S vilket förstör den dagen om man ville utnyttja den lediga tiden att göra ngt. Men det blir så vissa år så jag ska inte klaga.

Så här i början av läsåret så är det så mycket att tänka på som skall fixas - beställning av material, servning av redskap, planering av lektioner i 7 olika årsklasser (15 klasser totalt) mentorskapets organisering och planering av den biten, namn på alla 300 ngt eleverna som skall kommas ihåg, rutiner som skall införas i klassrummet igen (vilket jag erkänner är min svaghet - glömmer ju bort allt jämt) m.m. Resultatet av detta är att det durar i huvudet hela tiden, med allt som skall hållas reda på...

Jag är helt död på kvällarna

Summa sumarum - hantverket kanske inte blir så frekvent arbetat med som jag skulle vilja :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar